weak and frozen.

en mycket ynklig liten emelie har äntligen tagit sig hem till högdalen. dagen i skolan var en ren pärs. flyget lämnade ängelholms flygplats 06.40. efter att det landat på arlanda sprang jag till arlanda express, men lyckades ändå inte hinna med pendeltåget som gick från centralen 08.19. pendeln som gick efter det var 10 minuter försenad. haninge kommun tycker visst att det är onödigt att skotta perronger och trottoarer, och slänger istället bara lite grus, fläckvis, på snösörjan. detta är början på mina nu stelfrusna tår, för även i högdalen anses snöröjning tydligen onödigt.

jag är utan tvekan inte riktigt frisk. därför ser jag inte fram emot att behöva gå till ica för att fylla på kylen med mjölk, frukt och annat tungt. allra helst skulle jag vilja att någon kom och tog hand om mig. det är väl det som är nackdelen med att vänja sig vid sin mammas varma omtanke. ni får ursäkta mig, men jag ska gå och tyna bort lite på soffan nu...

dagens usch: usch för allt just nu.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0