söndag. ytterligare en segdag.

sex and the city. det blev filmen för dagen, och den kollades det på efter något som jag kommer vilja äta till frukost varje helg framöver; stekt rösti och chorizo med senap och lingon. så sjukt gott. passar perfekt när man behöver ordentligt med energi efter en sen kväll. sex and the city filmen fick jag förresten i alla hjärtans dag-present av familjen, tillsammans med choklad och ett fint kort. det var lika fint som rosen jag fick i torsdags. det var dock ingen alla hjärtans dag-present. för vi sysslar inte med sånt.


igår blev det ingen pingis, utan istället var vi (jag, apotekaren och hans vän) på  allmänna galleriet 925 vid fridhemsplan. ett mycket trevligt ställe, som jag varmt rekommenderar. vi drack två öl var, och inspekterade folket. paret i soffan mitt emot oss ville vi säga "get a room" till, men det är tydligen ute att säga så. frågan är bara vad man skall säga istället. gå hem?

i vilket fall som helst var kvinnan smal som jag, men typ 20 centimeter längre. mycket förvillande. mannen såg ut som en riktig heart breaker, och vi undrar just hur länge det kommer hålla. vid halv tolv kickade den riktiga tröttheten in, och vi åkte hem.


dagens roligaste från igår: stället vi var på, allmänna galleriet, ligger dörr bredvid dörr med en porrbutik. detta sa apotekaren till vännen lite tyst då det gick en man precis bakom oss. vännen hör inte och säger: "varför viskar du i mitt öra?" apotekaren svarar, med något högre röst: "för att det ligger en porrbutik precis bredvid!" tio meter senare, när vi öppnar dörren till allmänna galleriet, öppnar mannen dörren till porrbutiken. som vi vek oss.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0