dagens gymnasieval:

jag vet inte om jag är den enda som har dessa uppfattningar, så snälla, rätta mig om jag har fel. tidigare i eftermiddags stod jag och väntade på bussen i älvsjö. en liten söt tjej och en mindre liten och helt klart mindre söt kille stod och rökte/pratade. jag kunde inte låta bli att höra vad de pratade om, och kunde knappt hålla mig när de började prata om det stundande gymnasievalet:

killen: fan vad gött alltså, hoppas jag kommer in.
tjejen: ååååh, jag vill oxå gå hotell och restaurang!
killen: ja, man kan ju bli vad som helst efter det...
tjejen: ja, men jag vill gå på den skolan inne i stan. alltså, man behöver typ inte bra betyg alls för att komma in.
killen: asså, man kan ju typ starta ett hotell, eller en restaurang, och så tjänar man hur mycket pengar som helst.
tjejen: ja, det är som min polare x's pappa. han äger två hotell, med restauranger. och han tjänar aaaaasmycke pengar!
killen: fan, hotell och restaurang är typ det lättaste...


jag ville bara ursäkta mig, fimpa deras cigareter och förklara hur fel de hade. för seriöst, vet ni någon som gått hr och nu tjänar aaaaaasmycket pengar inom branschen, eller någon bransch för den delen, utan eftergymnasial utbildning? och är det inte dags att man tar bort hr programmet eller iallafall förklarar för kidsen som söker att de inte direkt har någon ljus framtid att se fram emot? som sagt, rätta mig om jag har fel...

Kommentarer
Postat av: apo.

Eeeh? Jag säger bara Gordon Ramsay, hallåååå?

2009-02-25 @ 21:58:03
Postat av: Annika Granstedt

Tycker mycket om det du skrivit! Trevligt att se en del nyttiga grejer och inte bara det generella grejerna som man kan läsa om typ alltid. ;)

2010-12-02 @ 19:40:42
URL: http://jade.se/reseerbjudanden

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0