mission accomplished.

igår gjorde jag det. jag tog tunnelbanan hem sent på natten, gick hela vägen hem, utan att bli varken överfallen, våldtagen eller så tagen av min rädsla för mörker att jag började gråta. jag lyckades dessutom klättra uppför stegen för att sova gott, fram till nu, i den högt placerade sängen. skönt att ha detta avklarat.

nu tittar jag på gilmore girls och överväger kanalbyte. jag blir illamående av den rappa dialogen. och jag har inte ätit frukost än. för övrigt var det en mycket trevlig kväll igår. middag på nyöppnade "restaurang fredhäll", i just fredhäll. jonas, therese, claudia, johan och deras vän markus och ytterligare en vän johan som i sista tur tagit med sig sin amerikanse vän patrick som var på besök.



vi åt och drack gott, även om min mat var lite kall. kalla skaldjur är inget man bli exhalterad över. dessutom tog det lång tid att få maten, och ännu längre tid att få betala. summa summarum: trots allt tre av fem för inredning, meny, prisklass och trevlig personal. och brödet. brödet! det fantastiska brödet med det goda kryddsmöret som gjorde att vi inte behövde äta på servetterna medan vi väntade på maten.

efter maten drog de två turturduveparen hem, amerikanen likaså, vilket resulterade att jag, markus och johan, som för övrigt aldrig träffats tidigare, gick till "snottys" (kan utalas snoppis om man så vill, mycket roligare) på skånegatan. litet och intimt ställe med god öl och bra musik. kanske lite väl intimt om man inte är där med ett gäng man känner. men men.

dagens upplägg: jag tänker stanna inne hela dagen idag, kanske bara gå en liten sväng för att få friskt luft. vi snackar lite plugg, mest tv och massa myskläder.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0