dags att sova. jag tänker godis.

jag ska gå och lägga mig. av någon konstig (eller kanske inte?) anledning började tänka på en dikt jag läste när vi uppträdde med teatergruppen på gymnasiet. det är en väldigt bra dikt, och inte minst rolig att läsa högt för någon annan. så jag avslutar helt enkelt dagen med...

dagens dikt:

ge mig snask
ge mig rast och ro i ditt knä
jag vill ha mer
jag vill ha hallonglass och puss och smek

ge mig älsk
ge mig skratt och lugn i ditt rum
jag vill ha mer
jag vill ha russinmuffins och sockertopp

visst, han fanns
han tröstade gärna och mer därtill
men jag ville ha mer
jag ville ha allt av honom just nu

så gick han ut
och sa bara det
att det inte går att borsta tänderna tillsammans
i det lilla badrummet vi har
ibland behöver man vara lite ensam
sa han
och stängde dörren till badrummet

jag sa förlåt
men det var för sent


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0