lite lagom efter.

woops, det var visst ganska längesedan jag uppdaterade er på hur jag har haft det, märker jag. men misströsta inte, jag är åter tillbaka i stockholm, ensam, och har därför massor med tid att fördriva med att skriva. får väl försöka fördela allt jag har i huvudet på några inlägg, så att ni inte dör av ett enda mastodontinlägg.

har alltså varit i uppsala hela helgen, kom hem igårkväll. det har varit en helg med massor av mys och god mat. ingen julmat, dock. alltså verkligen vad jag behövde. hos apotekaren i uppsala är fördelningen av hushållsysslor någon snedfördelade, vilket kanske är till det bättre ändå. för jag lyckades bränna fyra skivor bröd när jag skulle rosta dem i ugnen. och jag klagar inte, för likväl som jag gillar att laga mat, kan det vara skönt att inte behöva det ibland. däremot diskade jag lite, dvs. så mycket som jag fick innan vi konstaterade att jag var "all work, no fun".

det blev alltså en riktig långhelg, vilket inte hör till vanligheterna. jag pluggade ju såklart endast en halvtimme de fyra dagarna jag var där, och ägnade mig istället åt att dricka rödvin, prata med nya och trevliga människor, och säga smarta saker. man blir som man umgås, tydligen.

nej, nu pausar vi lite med en uppsalabild. återkommer om ett tag.

dagens hårdaste: som jag kanske tjatat om tidigare har jag (iallafall vad jag tror) väldigt hög ämnesomsättning, vilket resulterar i det vi alla vet, men som jag inte tänker skriva. i vilket fall som helst är det ju alltid lite jobbigt att behöva göra detta i en ny lägenhet, med en ny människa i. därför har jag inte gjort det, värst mycket (bara när han lämnade mig själv i lägenheten ett tag). på så sätt har dagen rent ut sagt varit ganska hård, ska ni veta. men men, jag gillar ju som tur är katrinplommon.

Kommentarer
Postat av: K

Blir man inte bajjig av katrinplommon?

2009-01-07 @ 04:03:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0