dagen då året tog slut.

nyårsafton. alltid lika roligt. tror man. det är inte alltid det blir lyckat på nyår, men detta året lyckades vi. fem små flickor samlades på sibyllavägen i mellbystrand. att kunna fira nyår med sina närmaste vänner och lillasyster är något jag är väldigt glad över.
de fem små flickorna lagade mat och drack vin, lyssnade på beatles och dansade. mätta och belåtna tog vi taxi till bonnarps kvarn. vår chaufför heter mats, och stackarn fick stå ut med ett och annat. bland annat frågade alla: "hur gammal är du?" mats sa då: "gissa..." alla: "vi gissar på 28!" mats skrockar och svarar: "haha, näää, tack ska ni ha, men jag är faktiskt 35..." emma funderar lite och säger sen: "ja, men nu får ju du ha i åtanke att vi bara bedömt dig bakifrån..."

framme i bonnarp sköt vi raketer vid tolv, drack asti och kramades och pussades. sedan ville vi dansa, men de andra festdeltagarna lyssnade hellre på e-type än afasi&filthy (som för övrigt ansågs vara "negermusik") därför sjönk den fantastiska stämningen till en lagom trevlig väntan på mamma och pappa. vid halv tre åkte vi hem. slutet gott, allting gott.

dagens inte: jag är inte så bakis faktiskt. kan vara de där "bakis" tabletterna och halvlitern vatten jag fick ner innan jag däckade i sängen. skönt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0