förstadejt helt utan regler.

jaha. jag åkte in till stan vid elva för att köpa julklappar. det gick jättebra. men sen var det ju tänkt att jag skulle åka hem för att plugga och städa. det gick mindre bra. jag svarade på ett sms. efter flera osannolika sammanträffanden gick jag längs götgatan med en apotekare som visade sig vara lika pratglad som jag, och gärna gick ner i mystiska butiker med kinainfluenser. vi pratade om ditten och datten, och gick sedan till 7-knop för att fika.

jag åt alltså pannkakor och dracka kaffe. han åt blåbärspaj och drack chai. inte chai-te. utan chai. tydligen betyder chai te, och därför är säga chai-te, som att säga te-te. det hade han läst. påstod han. i flera timmar (ja, flera timmar) pratade vi oavbrutet och jag försökte förgäves reda ut hur det förhöll sig med hans 78 (överdrift) halvsyskon. det gick inte så värst bra, så jag la ner.

sedan parlerade vi på franska, vilket inte heller gick så bra. därför klädde vi på oss igen och gick för att hämta hans väska. vi gick en otroligt vacker promenadstig fram med utsikt över hela stockholm. typ. jag var iallafall mäkta imponerad. mäkta imponerad var jag även över att han hade stenkoll på laholm med omnejd. och att han mindes en massa saker jag sagt.

medan vi väntade på hans tåg (eller, på att han skulle gå på tåget som stod och väntade vid perrongen) kom vi fram till att om detta var en första dejt, hade vi brutit mot flera regler. femtimmarsdejter med spontan handhållning har de vise tydligen avrått från. men men. vi är ju inga reglens människor direkt. men för att väga upp det hela skall jag vänta med att svara på hans sms till klockan nio. mest för att.

dagens knasigaste: en kvinna satt på tunnelbanan och åt en macka. då kom det på en tant med en hund. hunden dreglar. tanten skrockar och säger: "åh, vad sugen han är, höhö..."matar kvinnan hunden med en bit macka. sedan pratar de en liten stund. sånt ser man minsann inte ofta.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0