alkoholfri öl och lite psykologi.

ja nu har vi äntligen träffats. jag och ralle har sprungit på varandra hela sommaren, tjatat det vanliga tjatet där man säger "alltså, vi måste verkligen ses..." och sedan aldrig setts. för ett tag sedan började vi dock inse att vi faktiskt verkligen måste ses. så nu gjorde vi det. han drack öl, jag alkoholfri sådan. ralle och jag kan prata om allt, tänker ganska lika, och kom bland annat fram till att:

- det ligger en viss sanning i att "som man bäddar får man ligga" när det gäller livets förutsättningar och att "det blir inte roligare än man själv gör det" borde vara varje människas filosofi.
- kokain är dumt. och töntigt. dyrt och onödigt.
- engelska tjejer är (för det mesta) fula.
- vi inte känner samhörighet med "perfekta" människor utan hellre snackar med någon som är mindre snygg men smart.

så, ja, så var det med det. jag kom även fram till att jag vill följa med honom till kiwi land, men att det inte går.

nu ska jag gå och sova. lång och späckad dag imorgon. slå in julklappar och grejer. sen julklappsöverlämning till den gamle gamle vännen. han kommer bli så förvånad. haha. nöjd.

dagens citat: "intelligens är en tillgång. om du döljer den." - mae west. verkar som att detta inte är ett så nytt fenomen ändå...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0