7-knop. marint och gott.

dagens hak: när jag och apotekaren stegade in på 7-knop tidigare idag, hade vi ingen aning om att stället hette så. vi hade dessutom ratat tre ställen på samma gata pågrund av avsaknaden av soffor. 7-knop skulle väl knappast kunna beskrivas som mysigt inrett med sköna soffor, utan snarare som inrett med sköna stolar och bänkar med kuddar på, som helt klart är lika sköna som riktiga soffor.

vi satt alltså där, lutade mot samma kudde, och turades om att kommentera den marina inredningen, utan att veta om att stället hette just 7-knop. mysigt, kontaterade vi, om de tända ljusen, de vitmålade väggarna, och det iskalla vattnet i kranen på toan. dessutom var det varmt och skönt där inne, och när mörkret föll på utanför var det verkligen läge för att krypa tätt intill, och kramas i skenet av fladdrande värmeljus. men nu var ju detta vår första dejt, så kramandet lämnade vi åt det andra paret som satt tre bord bort.

vi åt alltså blåbärspaj och pannkankor. toppklass på dem båda, och lagom billigt med. enda minuset skulle väl vara den ljumma chai-en som blev ljum av just halv-varm mjölk. men annars smakade allt gott. att dömma av diverse mumsande och smackande var det inget större fel på maten heller, så jag skulle helt klart besöka stället för en mysig lunch någon dag.

när vi lämnade stället läser jag 7-knop på dörren och allt faller på plats. stället har jag blivit tipsad om tidigare, och jag för därför tipset vidare. på skånegatan 87 hittar du detta helt klart mysiga café. varning dock för barnfamiljer. om man har något emot barn, alltså.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0