cuba libre livin' la vida. loca?

jag är så trött att jag nästan somnar. vaknade tjugo i åtta, fick fart på fläsket och åkte mot skolan fem i. det kändes väldigt bra, men efter en halvtimmes föreläsning kämpar jag för att hålla ögonlocken på plats. det kostar att dricka gratis sprit.

och sprit dracks det. g-star snålar inte utan lät oss beställa både det ena och det andra. hela sturekompagniet var fullt med mojito-sippande människor, som för övrigt var de snyggaste människor jag någonsin skådat. smala snärtor och välklädda män. överallt var de. jag var tydligen inte tillräckligt snygg, för bartendern glömde bort min beställning och skrek "du får vänta!" när jag stod med armarna i luften och ett märkbart irriterat ansiktsutryck. jag fick ett "sorry babe" när jag påpekade att jag faktiskt beställt för typ tio minuter sen.

det dansades iallafall friskt med en cuba libre i var hand, och pratades med folk jag helt klart inte skulle pratat med annars. halv ett gick jag till max och inhandlade ett minimål plus lökringar. det smakade gott när jag pratade med apotekaren hela vägen hem. fyrtiominuterssamtal kan man kosta på sig när man inte betalat för något under hela kvällen. nu väntar jag bara på att baksmällan skall slå in, även om den brukar vara fjäderlätt tack vare utebliven ekonomisk ångest.

dagens väder: snö. igen. jag pallar inte. sluta. nu. bums.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0