bryskt uppvaknande.

jag har kanske glömt att berätta om min bästa annordning. min bästa annordning är, eller iallafall var, en plastlåda som jag knutit fast uppe vid sängen, och passade väldigt bra för att förvara glasögon, vattenglas, fjärkontroller osv. i natt var dock sista gången den satt uppe.

ungefär kvart över sju, vaknar vi av ett brak och tände raskt lampan. nere på golvet ligger lådan utan innehåll. istället är detta utspritt över hela golvet, i en pöl med ungefär en halvliter vatten. det är lite jobbigt, men ganska snabbt är vi nere och torkar vatten för fulla muggar. efter någon minut är jag dock ensam på alla fyra, och apotekaren har hunnit smita in på toaletten, och lägger sig sedan på soffan. skyller på huvudvärk som kan bero på plötslig hjärnaktivitet. sysslorna är åter igen snedfördelade.

dagens plan: loppis, lunch, shopping, middag och så vidare och så vidare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0