värsta vurpan.

det här med att bo i högdalen är inte så ball alltid skall ni veta. speciellt inte om man skall ta sig till/från skolan i haninge efter klockan 9 på morgonen, eller före klockan 16. där emellan går det nämligen väldigt få bussar, och de som går är sällan anpassade till pendeltågstiderna. idag var jag därför tvungen att ta en buss till huddinge sjukhus. det tog 20 minuter. där fick jag vänta i fem minuter på nästa buss, som på 25 minuter körde mig till haninge. alltså en restid på totalt 50 minuter (minus 15 minuters promenad)misär.

som tur var såg jag dock en klasskamrat komma lunkandes, och hoppade av en hållplats tidigare för att göra henne sällskap sista biten. detta var dock inget smart val, för nästan framme vid skolan sluttar gångstigen lite, innan man kommer fram till en liten trappa. sluttningen var glashal och jag for på ändan. mobiltelefonen flög ur handen och gled, precis som jag, inte särskilt glamoröst ner till trappan. pinsamt. men det var faktiskt första vurpan i detta väder, så en ska väl inte klaga.

nu skall jag äta gårdagens halva pizza och vänta på att någon skall ringa mig på skype.

dagens butcher: jag har köpt ett kilo fläskkarré som jag skall frysa in. yep yep.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0