inte okej.

förlåt, men jag måste bara så reagera av mig lite. efter skolan tränade jag på gymmet i hornstull. mycket för att de har ett trevligt tjejgym. jag var dock nära att lämna tjejgymmet för stora gymmet på grund av en sak jag kanske inte borde tycka inte är okej. jag bryr mig inte om hur folk ser ut när de tränar. om de har fula kläder, är tjocka/smala, är sminkade upp över öronen, gör fula grimaser eller tränar i en t-shirt där det står töntiga saker. jag bryr mig inte heller om de lyfter tungt, springer fort eller mest hänger. så länge de inte är ivägen för mig får folk göra vad fan de vill. men en sak gjorde mig smått illamående idag.

jag tränade biceps framför smith-maskinen när en tjej lägger sig för att göra bänkpress. hon har på sig ett linne, och det borde hon inte haft. hennes armhålor var fulla av kolsvart hår. så där stod jag, och försökte koncentrera mig och inte grimasera illa. förlåt, men det där är inte okej. det är faktiskt inte det. egentligen inte på killar heller. jag säger det här och nu: för i helvete, make some effort friends! så jobbigt är det inte att ansa armhålorna.

sådär. då var det sagt. hm. om någon tar illa upp så får jag väl be om ursäkt redan i förväg, även om det tar emot lite. så, nu tillbaka till proteinshaken och väntan på tåget. uppsala nästa.

dagens hopp om framtiden: våren kommer om 32 dagar. för det har don thomaso sagt. det don thomaso säger är alltid sant.

Kommentarer
Postat av: julia

Emelie. nu skäms jag över dig... asså vadå. usch jag vet inte vart jag ska börja. Därför tänker jag inte säga mer än FY på dig. Det skulle varit en helt annan sak om du börjat med att säga att det är läskigt med hår på både män och kvinnor men när du slänger in lite så där på en höft :"egentligen inte på killar heller". de skrevs ju typ för att du skulle rättfärdiga de du säger lite.

Du behöver inte gilla det, precis lika mycket som du gillar rödhåriga männiksor men att säga det på sättet du gör så framgår de att de är äckligt på kvinnor. Och det är inte acceptabelt! Jag gillar inte d especiellt mkt på varken män eller kvinnor men det är ett val, precis som att ha en ful t-shirt på sig, det är ok för båda män o kvinnor att ha en ful t-shirt och då även hår. Och det är mitt val att inte gilla det, men det är då en helt annan diskussion än vad som är ok för män respektive kvinnor. Och säg INTE att du tycker att du mena att de är lika äckligt på män och kvinnor då skulle du inte uttryckt dig så.

2009-02-18 @ 19:32:29
Postat av: anna

Nä, det där var väldigt trist att läsa.. där tappade du en läsare för det var faktiskt riktigt ytligt att slänga ur sig något sådant...

2009-02-19 @ 16:34:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0