tragik botas med saffran.

jaja. lite frisk luft gjorde visst susen. jag känner mig lite piggare efter en snabb visit på on off i stan. inte för att de hade det jag sökte, men nu är kabeln iallafall tillbakalämnad. och min älskade turkish delight inhandlad. kommer bli extremt svårt att hålla fingrarna borta från den till imorgon. mmm.

nu ska jag börja packa. ska ju trots allt vara hemifrån i typ två veckor, över jul och nyår, vilket kräver en massa ombyten att välja mellan. knepigt värre. plus alla julkpappar. ****** väger massor. varför varför varför, köpte jag dem nu. jaja, förhoppningsvis gör denna mastodontportion av frukt att jag blir frisk på studs, och därför inte behöver klaga så mycket mer. jag gillar att vara bitter, men bon är så mycket bättre på det än jag. förresten så är det även en lussekatt ni ser på bilden. jag må vara ensam, men jag tänker minsann inte bli klassad som tragisk en gång till. tragik är inte min grej.

dagens roligaste citat: en man och en kvinna sitter och småpratar på tåget. de är tydligen kollegor. om mannen är vältalad, skulle man väl kunna säga att kvinnan är mer mer-talad. de pratar om mycket, kvinnan byter ofta ämne, och antaganden haglar. ämnet för stunden blir tunnelbanan, och förare av dess tåg: kvinnan säger:

- "de är nog såna som gillar att köra rally. typ som poliser. alla vet ju att de som blir poliser gillar att köra fort. det erkänner de ju!"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0