gröngula slemklumpar. myyyys.

alltså, jag är sjuk. igårkväll började jag få lite ont i halsen. men jag brydde mig inte om det, utan städade färdigt hela lägenheten, så att den nu är skinande ren, ostökig och luktar oerhört gott. och ärligt talat är jag hellre sjuk i en städad lägenhet än en ostädad. så det så. ligger alltså hemma, och har struntat i att gå till skolan (efter övervägande i morse då jag inte kunde andas i princip, för min hals var så full med skit och tjock och sånt).

nu hade det ju suttit fint med lite tips på hur man ska göra för att bli av med skiten, egentligen. minns att jag mådde såhär i london en gång. gick till sjukhuset och ojade mig. tanten till doktor sa, "I'm sorry hun, but there's nothing you can do but stay home and watch eastenders, chuckle chuckle chuckle". sedan tryckte hon en flyer i handen på mig där det stod: soar throat - deal with it. typ. där, iallafall, stod det att man inte skall dricka varmt, utan snarare kallt, när man har ont i halsen. det känns inte okej för mig. jag är liksom uppväxt med varm mjölk, honung och eucalyptyshalstabletter (ni vet de där bruna som ser ut som kaninbajs). fyi är eastenders det sämsta tvprogram någonsin.

jaja, jag ska sluta tjata om mitt halsont. jag söker enbart lite medlidande. jag hostar liksom upp gröngula klumpar hela tiden. det är gross. ingen kommer vilja hångla med mig efter att jag skrivit det.

dagens medlidande från min sida: alltså, min fantastiska mamma har tappat rösten. hon ringde igår, och allt jag hörde var ett svagt väsande i andra änden. jag började gapskratta. det lät så kul. men sen slutade jag, för hon har varit sjuk jättelänge nu, och tappandet av rösten är bara droppen alltså. medlidande till dig, kära mor.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0