burning down the house. nästan.

efter att ha rotat igenom kylskåpet, nästan satt hela lägenheten i brand, och sedan återställt förödelsen i köket, får jag lov att säga att jag är rätt nöjd med vad jag åstadkommit:

tomatinspirerad kyckling pasta med sås gjord på créme fraiche, milda mini mat, het chilli sås, sambal olek, thai sweet chilli sås, lök, soltorkade tomater och gula cocktailtomater. blev faktiskt riktigt gott!

dagens snikigaste: usch, jag är så rädd för att få stryk. jag tog någons tvättid, enligt regeln: efter en halvtimme har du haft din chans, och någon annan får tvätta. klockan var faktiskt fem i åtta när jag slängde in första tvätten. men ändå. vi snackar ju trots allt högdalen. high valley.

Kommentarer
Postat av: Emma H

Jag funderar på, vad är egentligen tomatinspirerad kyckling pasta (OBS SÄRSKRIVNING)? Inspirerad hurdå? haha:)

2008-12-09 @ 13:04:33
Postat av: emelie

emma. du vet att jag särskriver utan att skämmas. jag vet inte hur man inte särskriver. jag tyckte bara att det blev väldigt mycket tomater i hela alltet. chilisås (tomat??), soltorkade tomater och cocktailtomater. det smakade även väldigt mycket tomat.

2008-12-09 @ 17:26:41
URL: http://utanversaler.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0